יום ראשון, 27 בנובמבר 2011

TLV FW 2011 - עור שני - נתנאל זיקרי

נתנאל זיקרי הוא מעצב אופנה צעיר, אוטודידקט, שהתפרסם בעקבות השתתפותו בעונה הראשונה של ריאליטי פרחי המעצבים "פרוייקט מסלול". קולקציית 2012 של זיקרי ששמה "עור שני" התאפיינה בנשיות מודגשת על ידי שקיפויות, בשמלות דרמטיות ונוזליות. התצוגה נפתחה באיחור של 20 דקות, על רקע וידאו של כתמי חול/נוזל אבסטרקטיים ומתפשטים, עם בגד כחול שקוף לחלוטין - מוטיב שיחזור שוב ושוב לאורך התצוגה. לראשי הדוגמניות, שהתהלכו כקפואות, נוספו מעין צמות עבות היוצאות ממרכז הראש, אך רק לעיתים הייתה התאמה בין צבע שיער הדוגמנית לתוספת, כך שהרושם הכללי שהתקבל היה של משהו מודבק ומלאכותי.

שמלות מקסי במבנה קומות אצל נתנאל זיקרי (צילום: ציפי מנשה)
השמלות בקולקציה היו ברובן ארוכות מאד, בדגש על שימוש בהמון בד. הצבעים היו עזים: ירוק, סגול, כחול, אדום, בורדו, צהוב ושחור, כאשר בחלק מהאאוטפיטים זווגו פריטים צבעוניים עם פריטים בגווני בז' אך ברובם הייתה דומיננטיות של צבע אחד. הגזרות היו לא אחידות: חלקן נתנו כבוד לגוף הנשי והדגישו מותן, גב, כתפיים ועוד, וחלקן התעלמו ממנו וכיסו אותו בתועפות של בד מתנופף.

שמלת מקסי עם גב חשוף אצל נתנאל זיקרי (צילום: ציפי מנשה)

שמלת מקסי בגזרת כותונת אצל נתנאל זיקרי (צילום: ציפי מנשה)
זיקרי הציג המון שקיפויות, אפילו קצת יותר מידי, שגרמו לי לתהות האם יש מישהו ב-2011 שעדיין מתרשם משקיפות כהצהרה אופנתית/אמנותית ומי האישה שתחשוק באאוטפיט שכזה. 

שקיפויות אצל נתנאל זיקרי (צילום: ציפי מנשה)

עריכה יותר קפדנית של הקולקציה הייתה צריכה להשאיר בחוץ כמה מראות פשוט לא אסטטיים, כמו חצאית עיפרון אדומה שלא נראתה טוב אפילו על דוגמנית המסלול הדקיקה.

חצאית עיפרון לא מחמיאה אצל נתנאל זיקרי (צילום: ציפי מנשה)
 בנוסף, היו מספר שמלות בגזרה נאה וזוהרת, אך מבד במראה רטוב כמותו ראינו כבר לעייפה בשנה שעברה. באופן כללי איכות הבדים והתפירה של הקולקציה לא היו מצטיינים, כפי שמתבקש מהמעמד.

שמלה מבד במראה רטוב אצל נתנאל זיקרי (צילום: ציפי מנשה)
בניגוד עז לשמלות המקסי המתנופפות, זיקרי הציג גם מספר שמלות מיני הדוקות, מקטיפה, סאטן, דמוי עור ובטקסטורת נחש הכה טרנדית. פריטים אלו, במראה כוכבני משהו, העלו תחושה לא נוחה של ניסיון לקלוע לטעמים נוספים על חשבון זגזוג מהאמירה המרכזית של המעצב.

שמלת מיני בטקסטורת נחש עם תיפורים מודגשים אצל נתנאל זיקרי (צילום: ציפי מנשה)
שורה תחתונה לפנינו מעצב צעיר שאינו חושש להעיז וללכת בגדול, אך עדיין לא גיבש את יכולתו להביא אמירה קוהרנטית וברורה. על הכיסאות בתצוגה חיכתה לכל צופה שקית נייר עצומה ומהודרת עם הלוגו של זיקרי ובתוכה, לצד הקטלוג שלו, קופסה קטנטנה ובה חוט אדום נגד עין הרע וכרטיס שכתוב עליו "when faith meets fashion". לטעמי, זה אולי כל הסיפור בתמציתיות: אני הייתי מציעה לנתנאל זיקרי לסמוך פחות על האמונה ולהשקיע יותר באופנה.  

*  סיקור התצוגה נעשה עבור מגזין מג-סטייל של עיתון מגפון - העיתון של העיתונאים.

תגובה 1:

  1. הרבה תצוגות אופנה ולא בפרט של שוקי זקרי מציגות שמלות
    שהן כמו מכוניות קונספט, אף אחד לא ישתמש בהן אך הן אומרות משהו על המעצב שעיצוב או בנה אותן.

    השבמחק